1397-02-14 10:37
616
0
53148
مدیرکل تعاون گلستان:

7 معدن در گلستان تعطیل شد/ 74 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تعطیلی هفت معدن به دلیل عدم رعایت برخی استانداردهای ایمنی در این استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما ؛ سعید مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بازرسی از معدن به صورت هفتگی به طور مشترک انجام می‌شود و هفت معدن به دلیل عدم رعایت برخی استانداردهای ایمنی در استان گلستان تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: 169 نفر از کارگران معدن یورت آزادشهر که بیکار شده بودند زیرپوشش بیمه‌ای قرار گرفتند و تعدادی سریعا در بخش خدمات مشغول به کار شدند، در حال حاضر 300 نفر در معدن مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به مشکلات تاخیر در پرداختی‌های کارگران افزود: حقوق اسفند و فروردین کارگران پرداخت نشده است اما عیدی و سنوات آنها پرداخت شد و کارگران حقوق خود را تا بهمن ماه گذشته دریافت کردند.

مازندرانی در خصوص وضعیت معدن یورت بیان کرد: معدن یورت آزادشهر حدود چهارماه تعطیل بود و هیچگونه درآمدی نداشته است.  

وی با اشاره به ایمنی معادن گفت: هفت معدن به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی در استان تعطیل شدند سیستم جدید تهویه در زمستان یورت 11 اردیبهشت جاری راه اندازی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه کارگاه‌های خدماتی نظارت می‌شوند، افزود: ما در بیش از 8 هزار و 498 مورد بازرسی و نظارت بر حسن اجرای قانون کار داشتیم حدود 15 بازرسی در کل استان داریم.

مازندرانی بیان کرد: 20 هزار و 500 نفر ساعت آموزش را در کارگاه‌ها و مرکز آموزشی تحقیقات استان گلستان برگزار کردیم.

وی از تعطیلی 17 کارگاه در استان خبر داد و افزود: بیش از 284 کمیته حفاظت فنی و ایمنی را در واحدهای کارگری استان ایجاد کردیم در بحث معرفی کارفرمایان متخلف نیز 74 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: نخستین سالی است که بیش از 10 درصد افزایش حقوق و دستمزد کارگران را داشتیم سال گذشته 800 هزار میلیارد سرمایه در استان گلستان جذب شد که این رقم تا پایان سال به بیش از هزار میلیارد خواهد رسید./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.